...............
براي آنان که مفهوم پرواز را نمي فهمند، هر چه بيشتر اوج بگيري کوچکتر مي شوي.

۱۳۸۸ خرداد ۱۵, جمعه

اینجا هندوستان

دو روزه که هندوستان هستم ، هوا یه مقدار شرجی داره ، اما اونقدر که فکرشو میکردم گرم نیست ، تا حالا داشتم استراحت میکردم ، چون هشت ساعت توی فرودگاه شارجه منتظر پرواز به هندوستان بودم ، توی این مدت یه مخ آزاد هندی پیدا کردم و چهار ساعت با همدیگه از همه چیز حرف زدیم ، پرواز هم خیلی عالی بود اما توی بلند شدنش از فرودگاه شیراز تکون های زیادی داشت ، اونم به خاطر هوای طوفانی بود ، یه خانم کنار من نشسته بود و به شدت میترسید و دسته های صندلیشو محکم گرفته بود ، منم شروع کردم حرف زدن باهاش که ناراحت نباشه ، اما واقعاً هواپیمای نو و جدید یه چیز دیگست ، توی پرواز از شارجه به حیدرآباد من آخرین ردیف از هواپیما بودم یه جای تنگ که حتی پشت صندلیش رو هم نمیتونستم عقب بکشم ، مهماندار رو صدا کردم که یه خانم چینی بود ، گفتم که بیار خودت اینجا بشین ، به نظرت بعد از چهار ساعت من چشکلی هستم ؟! لبخندی زد و عذرخواهی کرد و گفت بعد از تیک اف جاتو عوض میکنم و بعد اومد و منو به ردیف اول برد کنار دست خودشون و هر از نیم ساعت میومد میگفت چیزی لازم نداری ؟ جات راحته ؟
اما هندوستان در طی دو روز گذشته :
بیشتراین مدت رو توی خونه ی دوستم بودم ، دوبار بیرون رفتم ، که چیزایی که فهمیدم اینه که ، خیلی از مردم انگلیسیشون ضعیفه در جواب بهت هندی حرف میزنن ، اما خیلی هاشون هم هستن که خوب انگلیسی بلدن اما قربون اونایی که انگلیسی نمیدونن ، چون لهجه ی وحشتناکی دارن ، دیگه اینکه دارم دنبال خونه میگردم ، یه خونه ی خوب توی یه مجتمع بزرگ دوخوابه قیمتش دویست هزار تومن در ماهه .
چند نکته از اینجا :
اینجا از گشت و بسی ج هیچ خبری نیست ، هر از یک متر توی خیابون یه دختر رو با یه پسر می بینی که توی چمنای کنار خیابون دراز کشیدن و گل میگن و گل میشنون،
رانندگی هم که افتضاح ، انگار مسابقه میدن ، ماشالله دست به بوقشون هم که خوبه ، به ازای هر ماشین یا موتوری که میبین دوتا بوق میزنن ، مشکل بزرگ تر معکوس رانندگی کردنه هندیهاست ، سیستم انگلیسی ، که راننده سمت راست میشینه و خیابون ها هم برعکسه ، از فرودگاه که داشتم میومدم خونه دوستم چند تا سکته زدم ، همش فکر میکرم طرف انداحته توی لاین اونور داره با سرعت توی سینه ی ماشینا رانندگی میکنه...
چند تا عکس گرفتم که در میبینید :

فرودگاه شیراز، خداحافظی

فرودگاه شارجه ، عکس رو از توی کافی شاپ فرودگاه گرفتم

مجتمع مسکونی که موقتن اینجا هستم ، شاید همین جا یه خونه اجاره کنم ، امکانات خیلی خوبی داره استخر ، زمین تنیس ، باشگاه ...