...............
براي آنان که مفهوم پرواز را نمي فهمند، هر چه بيشتر اوج بگيري کوچکتر مي شوي.

۱۳۸۶ مهر ۱, یکشنبه

دانشگاه آزاد یعنی چی ؟

به مناسبت اول مهرماه ، ماه شروع درس و مقش
عاجزانه از دوستان پشت کنکوری یا کسانی که امسال دانشگاه آزاد قبول شدند درخواست دارم که خودشونو دچار این معضل که گریبان گیر جوانانی جویای علم ، دانش ، تجربه وحرفه شده نکنند, البته اگه قصد گرفتن مدرکه که هیچ ، حتی همون هم از درجه اعتبار بین الملل صاقده ، همونطور که قبلاُ هم گفتم دانشگاه آزاد ، نه دانشگاست نه آزاده, با یک مشت استاد که چه عرض کنم؛ "نمیدونم چی سمشونو بزرام" بی سواد ؛ با دانشگاهی کاملاَُ بدون امکانات اعم از علمی و ورزشی و تفریحی ؛ از اونطرف هم کارمند هایی که فکر میکنن حالا پشت میز نشستند حکم از ملکوت دارند؛ حالا آقا پسرا بخاطر فرار از سربازی یا دختر خانم ها هم واسه اینکه توی خونه نباشند و خدا قسمتشون کنه بختشون باز شه ؛ واقعاُ واسه خودم متاسفم که چهار سال عمر و جوانیم رو توی این دانشگاه البته بهتره بگم پرورشگاه, مالشگاه , چالشگاه , زایشگاه و ... حدر دادم باز هم میگم تا وارد این منجلاب نشید نمیدونید که چی میگم ؛ با چند تن از همکلاسی های دوره ی دبیرستانم که بعد از گرفتن دیپلم هر کدومشون یا به مالزی یا هند یا اکراین و حتی پاکستان واسه ادامه تحصیل رفتند تماس دارم , الان که درسشون در حال اتمامه هرکدوم مرتبط با رشته شون سر کار هستند اونم با حقوق خوب , هزینه ی تحصیلشون هم نگیم کمتر از دانشگاه آزاد به همون اندازه ی دانشگاه آزاده حالا یکم هم بالاتر ؛ اگه شما کسی رو دیدید که از دانشگاه آزادیه و از ته دل راضیه به من هم بگید ، منکر این نمیشم که به پیشرفت هایی هم دست یافته حالا توی رشته های ورزشی و یکی چند تا مقاله های علمی ولی این ها در چه حده ؟ توی چند صد هزار نفر داشجو ! درست مثل سوزنی ست در انبار کاه ، بیایید واقع بین باشیم ، یه نگاه هم به اطرافمون بندازیم