...............
براي آنان که مفهوم پرواز را نمي فهمند، هر چه بيشتر اوج بگيري کوچکتر مي شوي.

۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

اخبار هوانوردی 1

خلبانان و آنترلرها از مصرف داروهاي ترك سيگار منع شدند سخنگوي اداره ي هوانوردي فدرال آمريكا از طرح ممنوعيت استفاده از داروي ترك سيگار در زير مجموعه هاي اين اداره خبر داد و گفت : از اين پس، خلبانان و آنترلرها، حق استفاده از اين داروها را نخواهند داشت. به گزارش خبرگزاري آسوشيتد پرس، "لس د ور" با بيان اين مطلب گفت : طبق تحقيقاتي که يك موسسه ي دارويي انجام داده است، تعدادي از داروهاي ترك سيگار، از جمله داروي موسوم به چنتكس، موجب بروز پاره اي مشكلات جسمي و روحي در مصرف آنندگان مي شود. وي افزود : اين اقدام اداره ي فدرال با توجه به نتايج تحقيقات تخصصي انجام شده در لابراتوارهاي دارويي اعمال مي شود. وي با اذعان به تاييد شدن اين دارو به عنوان يكي از داروهاي ترك سيگارافزود: اين دارو، مورد تاييد است و در حال حاضر تعدادي از پرسنل ما، از آن استفاده مي کنند؛ اما مصرف دارو در حين کار مجاز نيست. آقاي د ور با اشاره به اثرات جانبي استفاده از اين دارو يادآور شد : استفاده ازاين دارو عوارضي دارد که مهم ترين آنها بي اختياري، سرگيجه، انقباض هاي غير عادي عضلاني، کاهش هوشياري، و حملات قلبي است. اين مقام مسول تصريح کرد : طبق تحقيقات صورت گرفته، آن دسته ازرانندگان وسايط نقليه، لوآوموتيوران ها و خلباناني که از اين دارو استفاده نموده اند، دچار مشكلاتي در حفظ هوشياري خود شده اند که اين امر بروزسوانح جبران ناپذير را به دنبال داشته است. گفتني است اين دارو با فعل و انفعالاتي که انجام مي دهد، موجب تحريك بخش حساس به نيكوتين در مغز و در نتيجه، کاهش دريافت آن مي شود.



• مدير اجرايي خطوط هوايي امارات گفت : سوپرجامبوهاي اين شرآت داراي ٤٨٩ صندلي خواهند بود . به گزارش رويترز تيم آلارك افزود : ازاين تعداد ١٤ صندلي در بخش درجه يك، ٧٦صندلي در بخش درجه دو و ٣٩٩ صندلي در بخش عادي قرار خواهند داشت . هواپيمايي امارات نخستين ايرباس ٣٨٠ خود را در ٢٨ ژوئيه تحويل خواهد گرفت.


    .

    .



تدابير امنيتي در هواپيماهاي اروپايي تشديد مي شود اتحاديه ي اروپا طي طرحي سري در نظر دارد بر روي هواپيماهاي مسافربري، دوربين هاي مخصوص و ميكروفن هاي مخفي نصب کند. به گزارش روزنامه ي گاردين، اقدامات ضد تروريستي که تا کنون فقط درفرودگاه ها و پيش از سوار شدن به هواپيما صورت مي گرفت، اکنون گسترش يافته و اتحاديه ي اروپا با تمام توان مي کوشد از ورود تروريست هاي احتمالي به داخل هواپيما ممانعت بعمل آورد. بر اساس اين گزارش، عملكرد دوربين ها و ميكروفن ها به نحوي است که رفتار هر مسافر تحت کنترل کامل مي باشد که اين امر موجب ميشود خدمه ي هواپيما با آگاهي از اعمال مشكوك مسافران، از بروزاقدامات تروريستي ممانعت بعمل آورند.همچنين در صورتي که رايانه هاي پيشرفته ي هواپيما متوجه جهت گرفتن وسيل ه ي پرنده به سمت آسمانخراش ها شوند، سامانه هاي خودکار هواپيما بلافاصله وارد عمل شده و با خارج کرد ن کنترل هواپيما از دست خلبان، آن را به سمت نزديك ترين فرودگاه هدايت مي کنند.




ايرباس هم سوخت نباتي توليد مي کند شرکت هواپيماسازي ايرباس تا سال ٢٠٣٠ سوخت نباتي مخصوص جت توليد خواهد کرد. خبرگزاري رويترز به نقل از مدير پروژه ي توليد اين سوخت گزارش داد : شرکت ايرباس با همكاري شرکت بين المللي هانيول در حال توليد سوخت نباتي جديدي است که صنعت هوانوردي را متحول خواهد کرد. بر اساس اين گزارش سباستين رمي افزود : سوخت جديد از گياهان سبز وروغن جلبك توليد خواهد شد. رمي با تاکيد بر اين که استفاده از مواد مذکور تاثيري بر کاهش منابع غذايي نخواهد داشت ياداور شد : در حال حاضر هواپيماهاي تجاري با استفاده ازسوخت کروسين پرواز مي کنند که اين امر علاوه بر هزينه ي سنگين مالي،موجب افزايش آلودگي زيست محيطي مي شود. وي در ادامه گفت : در حال حاضر ايالات متحده ساليانه ٧ ميليارد گالن اتانول توليد مي کند که در توليد اين ميزان سوخت، از دانه ي غلات استفاده مي شود. مدير پروژه ي توليد سوخت نباتي يرباس با اشاره به نظر برخي از تحليل گران مبني بر اين که استفاده از گياهان براي توليد سوخت موجب افزايش نرخ موادغذايي شده است، تصريح آ رد: توليد اين سوخت ، بر افزايش نرخ مواد غذايي تاثيري نخواهد داشت. وي توليد سوخت جايگزين را امري حياتي دانست و گفت : به منظور جايگزيني سوخت کنوني هواپيماهاي تجاري با سوخت هاي نباتي بايد به دنبال ماده اي باشيم که بازدهي بيشتري نسبت به سوخت هاي کنوني داشته باشد. آقاي رمي در خصوص توليد انبوه اين سوخت گفت : شرکت ايرباس معتقد است در بيست سال آتي، ٣٠ درصد از سوخت مورد نياز هواپيماهاي تجاري بااستفاده از نسل دوم سوخت هاي نباتي تامين خواهد شد. آقاي رمي با بيان اين که توليد سوخت جديد به معناي پايان استفاده از آروسين در صنعت هوانوردي خواهد بود، يادآور شد : در صورت استفاده از اين سوخت، نيازي به تغيير ساختار موتور هواپيماها وجود ندارد. آقاي رمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سرمايه گذاري چند شرکت بين المللي در توليد اين سوخت گفت : اين شرکت ها، لابراتوارهاي مجهزي دارند که در اين آزمايشگاه ها بر روي امكان توليد سوخت از مواد سلولزي تحقيق مي کنند. وي يادآور شد : توليد سوخت با استفاده از مواد سلولزي نه تنها هزينه ي کمتري دارد، بلكه به دليل عدم استفاده از غلات، مانع از افزايش قيمت مواد غذايي مي شود.


منبع : KMCI