...............
براي آنان که مفهوم پرواز را نمي فهمند، هر چه بيشتر اوج بگيري کوچکتر مي شوي.

۱۳۸۷ خرداد ۱۳, دوشنبه

ذات ایرانی یعنی گربه

دیشب داشتم با سانی چت میکردم که بحثمون رفت روی آدما , سانی گفت امروز که توی خیابون راه میرفتم به چهره آدما که توجه میکردم دیدم همشون غمگینن , ولی من شادم و دلم میخواد که مردم هم شاد باشن , این حرفش منو توی فکر برد و باعث شد که این مطلبو بنویسم که بدونم من چی بودم و چی شدم و در آینده چی خواهم شد , یکم به گذشته بر میگردم , زمانی که نوجوون بودم , یه آدم پاک , یه آدم دل نازک , حساس , مهربون , عاشق مردم , عاشق دین , خدا که طاقت دیدن آدمای مستضعف رو نداشتم , نمیتونستم ببینم که یه مرد یا زن کهن سال کار کنه یا توی صف شیر , نون یا هر چیز دیگه وایسه , اگه میدیدم یکی داره چیزی رو حمل میکنه کمکش میکردم ولو که کارم داشتم , با همه جوش میخوردم کارگر و بدبخت و بیچاره و یتیم و خلاصه قشر زیر خط فقر , همیشه کمکشون میکردم , خودمو جدا ار اونا نمیدونستم , حالا نمیخوام بگم من خیلی پولدار و مرفه بودما , همین قشر متوسط جامعه , هیچوقت دل کسی رو نشکوندم , اما حالا عوض شدم , نمی خوام اون آدم سابق باشم , درسته ذاتم اینو نمی خواد اما یه چبزایی توی طول زندگیم , ظرف چندین سال دیدم که از اون آدم پاک و ساده بدم میاد , به این مردم نباید خوبی کرد , به این مردم نباید خندید , به این مردم نباید رو داد , نباید کمک کرد , نباید تحویلشون گرفت , اگه بدبختن , بیچاره هستن حقشونه , بیخود نیست که میگن هرچی سنگه برای پای لنگه , بزار توی لجن خودشون غلط بزنن, اینا چشم ندارن یکی و بالاتر از خودشون ببین , کمکشون کنی , احترامشون بزاری , تحویلشون بگیری میگن وظیفته , این راجبه قشر متوسط و مرفع جامعه هم صدق میکنه اما خیلی کمتر , حداقل چشمشون به مالو منالت نیست , البته این تقصیر طرز تفکر جامعه هم هستا , وقتی توی فیلمامون قشر مستضعف با خداست , حق با اونه , افراد مرفه جامعه آدمای کثیف و حروم خواری هستن خوب باید هم اینجوری بشه , ایرانی جماعت گربست , بی ذات , هرچقدر هم که بهش خوبی کنه باز خنج میزنه , دندون میگیرهمیدونم نمیتونم ذاتم رو تغییر بدم , هرچقدر هم که بهم بدی کنن باز با لبخند جوابشون میدم , شاید صفت خوبی باشه اما کاش میتونستم مثل خودشون با خودشون رفتار کنم ...